تبلیغات
باشگاه بدنسازی و پرورش اندام صدرا(ایرانشهر) - کدام بهتر است وزنه آزاد یا دستگاهای بدنسازی؟
باشگاه بدنسازی و پرورش اندام صدرا(ایرانشهر)
شهرستان ایرانشهر بلوار بلوچ روبروی دانشكده پرستاری ومامایی تلفن تماس 09159566792
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بهزاد جان یادت تا ابد در قلبمان زنده می ماند

مدیر وبلاگ : محمد ابراهیم رودینی
نظرسنجی
كدام یك از گزینه های زیر بیشترین تاثیر را در پیشرفت شما در ورزش پرورش اندام داشته است؟امكان انتخاب چند گزینه همزمان








یا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که در نیمه های تمریناتتان، به سختی مشغول کار کردن با دستگاه اسمیت باشید و تردید داشته باشید که این کار موثرترین راه برای رسیدن به هدف هایتان است؟ و با خود فکر کنید که آیا بهتر نیست تمرین اسکات خود را با وزنه انجام دهید؟

هر دو این وسایل مزایا و اشکالاتی دارند، فقط باید بفهمید که کدام برای شما مناسب تر است.  

دستگاه ها

وقتی قدم داخل یک باشگاه ورزشی می گذارید، اولین چیزی که چشمتان به آن می افتد، یک سری دستگاه های بدنسازی است که روی عضلات مختلف کار می کند. شما می توانید روی دستگاه های وزنه به طور نشسته، ایستاده و یا خوابیده کار کنید و خود دستگاه کار را تقریباً برایتان انجام می دهد و تنها کاری که شما باید بکنید این است که فشار دهید یا بکشید.

دستگاه های بدنسازی برای افراد مبتدی بسیار مفید است. چون می توانید خیلی ساده وزنه ی مناسب با خودتان را انتخاب کنید و به روال دستگاه پیش بروید. و از آنجا که افراد مبتدی هنوز با طریقه ی صحیح کار کردن آشنا نیستند، این دستگاه ها باعث می شود به خودشان آسیب نزنند.

مزایا

دستگاه های وزنه زنی فایده های بسیاری دارند:

سرعت بالاتر
از آنجای که شما فقط باید داخل دستگاه نشسته و وزنه مناسب برای خود را انتخاب کنید، سرعت تمریناتتان بسیار سریعتر پیش خواهد رفت. و خیلی سریع می توانید برای انجام حرکات سوپرسِت دستگاه خود را تغییر دهید بدون اینکه نگرن باشید دمبل خود را درست جابه جا کرده اید یا وزنه ی مناسب را انتخاب نموده اید یا خیر.

خطر کمتر آسیب رسانی
این مورد برای افراد مبتدی بسیار مهم است چون این افراد هنوز طریقه ی صحیح استفاده و از دمبل ها را یاد نگرفته و نمی توانند حرکات خود را متوازن کنند. در این طریق دستگاه به آنها کمک میکند که چنین مشکلاتی پیش نیاید.

سهولت استفاده
برای اکثر دستگاه ها طریقه و روش استفاده توضیح داده شده است و ورزشکار میتواند خیلی ساده با خواندن دستورالعمل نوشته شده کنار هر دستگاه یا تبعیت از فرد جلویی از دستگاه به راحتی استفاده کند. 

معایب

در اینجا به بعضی از عیوب و اشکالات دستگاه های وزنه زنی اشاره می کنیم:

افزایش خطر ایجاد آسیب های ناشی از تکرار زیاد
دستگاه های وزنه زنی این اشکال را دارند که احتمال آسیب های ناشی از انجام حرکات به دفعات بالا برای چند هفته پشت سر هم را بالا می برد. اگر هر زمان که به باشگاه می روید روی عضلات، تاندون ها و رباط های یکسان کار کنید، آسیب خواهید دید. اما وزنه های آزاد این مشکل را ندارند چون شما تا می توانید سعی می کنید حرکات مختلف را انجام دهید.

حسی کاذب از افزایش قدرت
انجام تمرینات با دستگاه و بلند کردن چیزی به واقع بسیار متفاوت است، و متوجه خواهید شد بااینکه سنگینی وزنه هایتان در باشگاه رو به افزایش است، اما در واقعیت شما قوی تر نشده اید.

حسی کاذب از امنیت
بعضی افراد تصور می کنند که چون دستگاه آنها را در پیش رفتن تمرین راهنمایی میکند، هیچ خطر صدمه دیدن و آسیب رسانی وجود ندارد. حتی اگر دقیقاً مطابق با دستگاه پیش بروید، ممکن است با وزنه ی زیاد به عضلاتتان صدمه بزنید. باید دقت کنید که هنگام کار کردن با دستگاه هم حدودی را رعایت کنید.

الگوهای حرکتی ثابت در یک محل
دستگاه اسمیت محبوبیت زیادی دارد، اما به واقع یکی از بدترین دستگاه ها در باشگاه به شمار می رود. وقتی شما حرکات اسکوات را انجام می دهید، شکل بدنتان در نظر گرفته نمی شود و شما مجبور خواهید بود که سری حرکاتی را انجام دهید که ممکن است با طبیعت بدنتان سازگار نباشد. افرادی که با این دستگاه کار می کنند در خطر صدمه خوردن به نواحی پشتشان  و زانو و مفصل ران هستند. انجام حرکات اسکوات با وزنه های آزاد می توانید طبق طبیعت بدنتان تمرینات را انجام دهید و چنین مشکلاتی برایتان پیش نیاید.  


وزنه های آزاد
وزنه های آزاد مثل دمبل و هالتر می تواند جایگزینی برای انجام برنامه ی تمرینات قدرتی شما باشد. اگر مبتدی هستید اما در جلسات خصوصی کار می کنید و یا دوره ی مبتدی را پشت سر گذاشته اید، استفاده از این وزنه ها برای شما بهترین انتخاب است.
مزایا

مزایای استفاده از وزنه های آزاد عبارتند از:  

افزایش استفاده از عضلات مختلف
با استفاده از وزنه های آزاد، با هر تمرین می توان روی چندین عضله همسان کار کرد. مثلاً اگر به صورت ایستاده تمرین خود را انجام می دهید، روی عضلات شکمی، اِکتور اسپینا و بعضی از عضلات پا کار خواهد شد.

شباهت تمرینات آن به فعالیت های روزمره
بسیاری از تمرینات با وزنه های آزاد با حرکات و فعالیت های ما در زندگی روزمره شبیه است. به همین خاطر افزایش قدرت در مقایسه با استفاده از دستگاه بیشتر خواهد بود.

بالا رفتن تعادل
از آنجا که در این تمرینات روی عضلات ثابت تری کار می شود، به همین دلیل میتوانید روی تعادل و هماهنگی خود نیز کار کنید. می توانید با استفاده از توپ های مخصوص تمرینات خود را سخت تر کنید تا تعادلتان را بیشتر بالا ببرید.

استفاده ی بیشتر از نیروی فکری
هنگام استفاده از وزنه های آزاد برای انجام تمرینات از عصب خودپذیر استفاده میشود که توانایی مغز برای تشخیص موقعیت بدن و داشتن تعادل است. این مسئله برای ورزشکاران حرفه ای بسیار مهم است. استفاده از وزنه های آزاد می تواند هم روی مغز و هم روی جسمتان کار کند.

راحت و ارزان
وزنه های آزاد برای آن دسته افرادی که همیشه در حال سفر هستند و نمی توانند مداوم به باشگاه بروند و یا نمی توانند هزینه های باشگاه را متقبل شوند بسیار خوب است.  

معایب

استفاده از وزنه های آزاد همچنین اشکالات و عیب هایی دارد:  

افزایش خطر صدمه دیدن درصورت انجام حرکات نادرست
هنگام انجام تمرینات با وزنه، احتمال انجام حرکت نادرست و خارج از مسیر وجود دارد و همین مسئله باعث آسیب رسانی می شود. به همین دلیل باید روی صحت حرکاتتان بسیار دقت کنید.

کاهش بازده
اگر به باشگاهی بروید که انواع مختلف با وزن های مختلف دمبل در اختیار نداشته باشد باید همیشه منتظر باشید تا نفر قبلی تمرین خود را تمام کند و نوبت به شما برسد. همین مسئله باعث کند شدن روند تمرینات و کاهش بازده کار می شود.


در آخر....
با اینکه هم دستگاه ها و هم وزنه های آزاد معایب و مزایایی دارند، اما تقریباً وزنه های آزاد برای همه ی افراد انتخاب بهتری به شمار می رود. حتی افراد مبتدی هم باید تا جایی که می توانند به سرعت استفاده از وزنه را شروع کنند چون نتایج بهتری را خواهند گرفت. البته این به این معنا نیست که از دستگاه استفاده نکنید، آنها هم میتوانند گاهی  برای ایجاد وقفه بین تمرینات وزنه آزاد انتخاب خوبی باشند. و زمانی هم که طریقه ی صحیح تکنیک ها را فراموش کرده اید می توانید با استفاده از این دستگاه ها یادآوری ایجاد کنید.

پس دفعه ی بعدی که به باشگاه رفتید، حواستان باشد که بعضی تمریناتتان را هم با وزنه های آزاد انجام دهید، مطمئن باشید که نتیجه ی بهتری خواهید گرفت




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 10 اسفند 1396 ساعت 17 و 12 دقیقه و 46 ثانیه
همانطور که مدیر این وب سایت در حال کار است، هیچ عدم قطعیت وجود ندارد
به علت ویژگی های آن، به سرعت مشهور خواهد شد.
یکشنبه 6 اسفند 1396 ساعت 04 و 38 دقیقه و 14 ثانیه
چه می شود، من آرزو می کنم برای اشتراک این وبلاگ برای به روز رسانی بیشتر به روز، بنابراین در کجا می توانم آن را انجام دهید لطفا کمک کند.
جمعه 4 اسفند 1396 ساعت 22 و 35 دقیقه و 41 ثانیه
اوه خدای من! شخص شگفت انگیز! با تشکر از شما، با این وجود من با RSS شما مشکل دارم.
نمی دانم چرا من نمی توانم به آن بپیوندم. کسی وجود دارد
دیگر مسائل مربوط به RSS چیست؟ کسی که جواب را می داند، شما خواهد شد
مهربان جواب بده با تشکر!!
جمعه 4 اسفند 1396 ساعت 06 و 36 دقیقه و 38 ثانیه
روش بسیار خوبی برای گفتن، و پاراگراف دلپذیر
اطلاعات در مورد موضوع ارائه من، که من در حال رفتن به ارائه در دانشگاه است.
دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 13 و 14 دقیقه و 39 ثانیه
مهم نیست که کدام یک از موارد مورد نظر خود را جستجو کند، بنابراین او می خواهد به طور کامل در دسترس باشد، بنابراین این چیزی است
در اینجا نگهداری می شود
پنجشنبه 16 آذر 1396 ساعت 22 و 04 دقیقه و 54 ثانیه
Hello to all, how is all, I think every one is getting more
from this website, and your views are fastidious in support of new viewers.
دوشنبه 13 آذر 1396 ساعت 21 و 22 دقیقه و 44 ثانیه
بسیار آسان است که هر موضوعی را در مورد وب پیدا کنید
در مقایسه با کتاب ها، این پاراگراف را در این وب سایت پیدا کردم.
جمعه 3 آذر 1396 ساعت 18 و 46 دقیقه و 52 ثانیه
همسر من و من در اینجا با یک وب سایت متفاوت درهم شکسته شد و فکر کردم باید چیزها را بررسی کنم.
من دوست دارم آنچه را که می بینم اکنون دنبال می کنم. به دنبال مرور صفحه وب خود باشید.
شنبه 13 آبان 1396 ساعت 20 و 18 دقیقه و 09 ثانیه
روز خوب! این پست نمی تواند بهتر نوشته شود! خواندن این
پست من به یاد مادری قدیمی من را یادآوری می کند! او همیشه در این باره صحبت میکند.
من این پست را برای وی خواهم فرستاد. کاملا مشخص است که خواندنش خوب است.
با تشکر از شما برای به اشتراک گذاری!
جمعه 12 آبان 1396 ساعت 21 و 38 دقیقه و 53 ثانیه
من اطلاعات ارزشمند شما را در مقالات خود ارائه می دهم.

من وبلاگ خود را به طور مرتب نشان می دهم و دوباره امتحان خواهم کرد.
من کاملا مطمئن هستم که من خیلی چیزهای جدید درست می کنم.
با آرزوی پیروزی برای آینده!
چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 21 و 56 دقیقه و 30 ثانیه
سلام من از پست شما خوشم میاد من می خواستم بنویسم
نظر کمی برای حمایت از شما.
دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 00 و 43 دقیقه و 06 ثانیه
I was able to find good info from your content.
جمعه 13 مرداد 1396 ساعت 16 و 20 دقیقه و 02 ثانیه
Hey there, You've done an excellent job. I will certainly digg it
and personally suggest to my friends. I am confident they'll be benefited from
this website.
دوشنبه 9 مرداد 1396 ساعت 21 و 29 دقیقه و 42 ثانیه
Thanks very interesting blog!
دوشنبه 9 مرداد 1396 ساعت 08 و 27 دقیقه و 49 ثانیه
You could definitely see your enthusiasm within the work you write.
The sector hopes for even more passionate writers like
you who aren't afraid to say how they believe. All the time go after your heart.
جمعه 2 تیر 1396 ساعت 23 و 30 دقیقه و 58 ثانیه
بسیار ریشه از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن مناسب ابتدا آیا واقعا نشستن کاملا با من
پس از برخی از زمان. جایی
درون پاراگراف شما در واقع موفق به
من مؤمن متاسفانه فقط برای کوتاه در حالی
که. من این کردم مشکل خود را با جهش در منطق و
یک خواهد را خوب به پر کسانی که
شکاف. اگر شما که می توانید انجام من را قطعا
تا پایان در گم.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 06 و 42 دقیقه و 34 ثانیه
You really make it seem really easy together with your presentation but I in finding this matter
to be actually one thing which I think I'd never understand.
It kind of feels too complex and very large for me.
I'm taking a look forward in your next put up, I will try to get the hang of it!
جمعه 8 اردیبهشت 1396 ساعت 12 و 32 دقیقه و 10 ثانیه
Good day! This post couldn't be written any better!
Reading through this post reminds me of my previous room
mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him.
Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای باشگاه بدنسازی و پرورش اندام صدرا(ایرانشهر) محفوظ است