تبلیغات
باشگاه بدنسازی و پرورش اندام صدرا(ایرانشهر) - آشنای با مفاهیم پایه
باشگاه بدنسازی و پرورش اندام صدرا(ایرانشهر)
شهرستان ایرانشهر بلوار بلوچ روبروی دانشكده پرستاری ومامایی تلفن تماس 09159566792
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بهزاد جان یادت تا ابد در قلبمان زنده می ماند

مدیر وبلاگ : محمد ابراهیم رودینی
نظرسنجی
كدام یك از گزینه های زیر بیشترین تاثیر را در پیشرفت شما در ورزش پرورش اندام داشته است؟امكان انتخاب چند گزینه همزمان








حركات پایه ای
حركتی كه می تواند با وزنه های آزاد یا دستگاه های پر كار برد اجرا شود را حركت پایه ای گویند .
حركات پایه ای عبارتند از اسكوات ،پرس سینه ، پرس سرشانه ، پشت پا خوابیده و...

برنزه
این اصطلاح به اجرای چند نیمه تكرار كوتاه و سریعی اطلاق می شود كه در پایان یك ست تمرینی اجرا می شود و معنای لغوی آن یعنی سوزش

تقلب كردن
به استفاده از فرم حركتی ضعیف یا نا كامل برای اجرای چند تكرار اضافی گویند یك تكنیك باید به صورت محدود مورد استفاده قرار بگیرد البته بعد از رسیدن به ناتوانی در پایان ست تمرین عادی

تمرینات چرخشی
یك روش تمرینی است كه برای افزایش دادن سطح آمادگی كل بدن از آن استفاده می شود . در این روش اجرای یك ست تمرین برای یكی از بخش های عضلانی بدن با اجرای یك ست از عضله دیگر بدن دنبال می شود تا جای كه از كل گروه های عضلانی بدن یك ست تمرین انجام شود .
با این رویه می توان كل بدن را یك جلسه تمرین دادو البته تعداغدسیك ها بین 2 الی 4 معقول است نه بیشتر

حركات چند مفصلی
حركاتی كه در آن دو یا چند گروه عضلانی به شكل همزمان درگیر شوند حركات چند مفصلی نامیده می شوند . به عنوان مثال پرس سینه حركتی است چند مفصلی چرا كه در آن عضلات سینه ، جلوی سرشانه و پشت بازو ها درگیر می شوند

فشار ادامه دار
منقبض و تحت فشار نگه داشتن یك گروه عضلانی از ابتدا تا انتهای یك ست تمرین برای داشتن استرس متمركز روی ان را فشار ادامه دار گویند .

سیكل یا دوره
یك دوره از زمان كه در آن شیوه تمرین خواصی مورد استفاده قرار می گیرد یا یك سیكل یا دوره می گویند به عنوان مثال یك بدنساز شاید در طول سال دوره های مثل دوره سنگین با تكرار های كم را به مدت 8 هفته تجربه كند

ست های كم كردنی
اجرای ست های سبكتر از یك حركت به صورت بدون توقف بدون استراحت را ست های كم كردنی می گویند .
ب عنوان مثال شاید حركت جلو بازو با هالتر با وزنه 45 كیلوی شروع كنید ،بعد از ناتوانی وزنه را به حدود 35 كیلو برسانید و بعد از آن به 25 كیلو و با آن تا ناتوانی پیش بروید در این روش شما شدت تمرین را با اجرای تكرار های بیشتر ، افزایش می دهید





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 27 شهریور 1396 ساعت 00 و 34 دقیقه و 27 ثانیه
Hmm it seems like your website ate my first comment (it was extremely long) so
I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your blog.
I too am an aspiring blog blogger but I'm still new to
the whole thing. Do you have any helpful hints for inexperienced blog writers?
I'd certainly appreciate it.
دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 04 و 31 دقیقه و 28 ثانیه
I loved as much as you will receive carried out right here.
The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish.
nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following.
unwell unquestionably come more formerly
again as exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.
شنبه 14 مرداد 1396 ساعت 07 و 14 دقیقه و 20 ثانیه
This paragraph is genuinely a nice one it assists new internet viewers, who
are wishing in favor of blogging.
دوشنبه 9 مرداد 1396 ساعت 21 و 39 دقیقه و 50 ثانیه
I was wondering if you ever thought of changing the structure of your
website? Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people
could connect with it better. Youve got an awful
lot of text for only having one or two pictures. Maybe you could space it out better?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای باشگاه بدنسازی و پرورش اندام صدرا(ایرانشهر) محفوظ است